Tips Senang Solat Terawih

 



Masalah utama bila terawikh ialah  kita  begitu berat utuk bangun memulakan setiap rakaat, mcm berat sangat rasanya, maklumlah 23 x bangun duduk disamping faktor  usia mungkin tewas dirakaat ke 8.

Tapi aku pelik tengok pak Hj Narawai org kg aku yg dah berusia lebih 80 tahun, tiap kali bangun dia yg awal, mcm x de masalah langsung.

Aku nak cuba tanya apa ubat yg dia makan atau mungkin ada amalan lain tapi belum ada kesempatan.


Mlm tadi ada kesempatan terluang, aku tanya, jawabnya sy x makan ubat apa2 pun atau amal ayat2 mentera. Cuma pakai petua je. Katanya. Petua apa tanyaku.

Kalau nak gi terawih pastikan jangan pakai kain pelikat Cap Gajah Duduk sebab gajah bila duduk susah nak bangun.


Dia senyum sinis.

Terdetik dihati....... kena aku kali ni......anda jangan ketawa sbb anda pun terkena

Comments