Kisah kebaikan MENDERMA



1- 'Saya beri makcik tu rm100 dlm keadaan sy sendiri tak ada duit... tp memndangkn makcik tu beria sgt mohon pertolongan, aku sangka baik dan aku berikan pdnya tanpa toleh blkg lg'
'Semasa sampai dirumah, ada sampol surat dicermin depan kreta aku, tiba2 aku tgk ada rm1000 dlm sampol tu, duit makcik tu ker?"


2- 'saya belikan tiket komuter utk sorg pakcik tua dgn harga rm2 shj, dan pakcik tu terkejut psl aku belanja dia tiket... apabila sampai dirumah aku lihat dlm helaian buku aku ada duit rm300. Duit pakcik td kah?'


3- Ada sorg pakcik sering beri org2 yg memerlukan rm500 sorg setiap tahun tanpa gagal..
Banyak pakcik tu habiskn duit demi mmbantu insan yg susah diserata tempat.
Suatu hari dia ingin mngeluarkn duit di ATM, alangkah terperanjatnya dia.
"Mana dtgnya duit RM2.6 billion ni pula?" 

Comments